افزایش دمای هوا، در کنار به چالش کشیدن صنعت برق، به افزایسش مصرف آب نیز دامن زده و خروجی سدها را نسبت به ورودی آنها بیشتر کرده است.

سدهای تهران

به گزارش همشهری آنلاین، سخنگوی صنعت آب اعلام کرد: خروجی آب سدها در سال آبی جاری ۳۲.۶ میلیارد مترمکعب است درحالی‌که خروجی آب در سال گذشته ۳۰.۴۳ میلیارد مترمکعب ثبت شده و این از رشد ۷ درصدی خروجی سدها حکایت دارد.

فیروز قاسم‌زاده با بیان اینکه افزایش مصرف آب با افزایش دماهای حداقل روزانه ارتباط مستقیم دارد، گفت: با افزایش دمای حداقل، ساعات روشن ماندن کولرها افزایش می‌یابد و بعضاً تا ۶۰۰ لیتر بر روز توسط کولرهای خانگی آب مصرف می‌شود که معادل مصرف یک خانواده است.

طبق اظهارات او، سدها در مقایسه با سال آبی گذشته با افزایش ۶ درصدی ورودی آب مواجه هستند؛ اما هم‌زمان به‌واسطه رشد مصرف آب در اثر گرما، میزان خروجی آب نیز ۷ درصد رشد کرده است.

آمارهای ارائه ‌شده از سوی سخنگوی صنعت آب نشان می‌دهد: آب موجود در مخازن سدها از ابتدای سال آبی تا ۱۳ تیرماه به ۲۹.۵۰ میلیارد مترمکعب رسیده است که سال آبی گذشته این عدد نزدیک به ۲۷.۷۹ میلیارد مترمکعب بوده است که رشد ۱۰ درصدی را نشان می‌دهد همچنین پرشدگی سدهای آبی کشور به ۵۶ درصد می‌رسد.

استان‌های برتر خرید تضمینی گندم معرفی شدند

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۴۶ هزار تن گندم در قالب خرید تضمینی خریداری شده و به ترتیب استان‌های خوزستان با خرید یک‌میلیون و ۶۲۳ هزار تن، گلستان با خرید یک‌میلیون و ۱۵ هزار تن، فارس با خرید ۸۸۹ هزار تن، کردستان با خرید ۸۷۵ هزار تن و کرمانشاه با خرید ۷۷۱ هزار تن گندم، در صدر دریافت گندم از کشاورزان جای دارند.

بعد از این ۵ استان، به ترتیب استان‌های همدان، خراسان رضوی و آذربایجان غربی هر یک با خرید بیش از نیم میلیون و استان‌های لرستان، ایلام، مرکزی، اردبیل، زنجان و آذربایجان شرقی هر یک با خرید ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تن گندم، در رتبه‌های ششم تا چهاردهم قرار گرفته‌اند.

به ترتیب استان‌های کرمان و قزوین، هر یک با خرید ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار و استان‌های اصفهان، خراسان شمالی، تهران و مازندران، هر یک با خرید ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تن گندم در رده‌های پانزدهم تا بیستم جا خوش کرده‌اند.

توزیع کالای ویژه اربعین حسینی بین هیات‌ها و موکب‌داران از امروز

سازمان جهاد کشاورزی از آغاز توزیع کالاهای اساسی ویژه هیات‌های اربعین حسینی خبر داد و گفت: بر اساس جلسه هماهنگی در استانداری، مواکب برای دریافت اقلام از امروز (سه‌شنبه ۱۶ مرداد) به ستاد عتبات عالیات مراجعه کنند.

جبرئیل برادری، رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان اینکه بیش از ‌هزار و ۷۵۰ تن کالای اساسی در آستانه اربعین حسینی در استان تهران توزیع شده است درباره جزئیات سهمیه کالاهای اساسی مواکب اربعین گفت: علاوه بر سهمیه‌های این ایام، سهمیه‌های جدید برای توزیع اقلام تنظیم بازاری بین موکب‌ها در آستانه پیاده‌روی اربعین در اختیار استان قرار گرفته است و این اقلام بین موکب‌های متقاضی توزیع خواهد شد.

وی اضافه کرد: به‌منظور تأمین نیاز کالاهای اساسی این موکب‌ها برنج به میزان ۱۰۵۰ تن، گوشت قرمز منجمد ۱۰۰ تن، گوشت مرغ منجمد ۵۱۰ تن و شکر ۱۰۰ تن از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان و شرکت پشتیبانی امور دام استان تأمین و در اختیار مباشرین قرار می‌گیرد.

نیمی از تهرانی‌ها پاداش صرفه‌جویی برق گرفتند

آمارهای صنعت برق نشان می‌دهد: مصرف برق ۷۵ درصد از مشترکان زیرالگو است و آن‌گونه که شرکت توزیع برق تهران بزرگ اعلام کرده: نیمی از مشترکان خانگی برق شهر تهران به دلیل صرفه‌جویی در مصرف برق، مشمول دریافت پاداش شده‌اند.

کامبیز ناظریان، مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران بزرگ با بیان اینکه همراهی مشترکان، عاملی بسیار تأثیرگذار در حفظ پایداری شبکه برق است، گفت: از مجموع قبوض برق صادر شده از ابتدای خردادماه تاکنون بالغ‌بر ۱.۵ میلیون مشترک برق خانگی شهر تهران به دلیل صرفه‌جویی در مصرف برق، مشمول دریافت پاداش شده‌اند.

او خاطرنشان کرد: این رقم به معنای آن است که از هر دو مشترک، یک مشترک در بخش خانگی در شهر تهران موفق شده است مصرف برق خود را نسبت به دوره مشابه سال گذشته کاهش داده و پاداش ریالی بر روی قبض برق خود دریافت کند.

آغاز صدور برخط گواهی اقامت مالیاتی از اول شهریورماه

طبق بخشنامه سازمان امور مالیاتی، در راستای قوانین اجتناب از اخذ مالیات مضاعف منعقده با دولت‌های خارجی و با هدف تسهیل و تسریع امور مؤدیان، صدور گواهی اقامت مالیاتی از اول شهریورماه از طریق سامانه برخط انجام خواهد شد.

بر این اساس به‌منظور رفع ضرورت مراجعه حضوری متقاضیان، از تاریخ اول شهریورماه درخواست‌های صدور گواهی اقامت مالیاتی از طریق سامانه دریافت خواهد شد؛ درعین‌حال در صورت مراجعه حضوری متقاضیان، کماکان امکان درخواست صدور گواهی مذکور به شیوه غیر الکترونیکی نیز به تشخیص مدیران کل ذی‌ربط وجود خواهد داشت.

نکته دیگر اینکه صدور گواهی اقامت موضوع این بخشنامه منوط به انعقاد و لازم‌الاجرا بودن موافقت‌نامه اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با کشور موردنظر نخواهد بود.

کد خبر 872115
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار انرژی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha